Boek ons

Creatieve omdenkondernemers

25-02-2018

Een ongelukje, een vervelende situatie of iets waar je zelf tegen aan loopt. Elke ondernemer krijgt wel eens met zo’n situatie te maken. Want wat doe je als de straat waar jouw bedrijf aan ligt verbouwd wordt? En hoe zorg je ervoor dat je van brutale klanten afkomt? Dit zijn ondernemers die hun problemen net even iets anders aangepakt hebben. Getipt door jullie!

Pallets versieren

Tijdens een verbouwing rond de kersttijd zijn pallets vol stenen niet het gezelligste uitzicht. De goudsmeden van Atelier NW in Heemstede dachten het om en maakten er sfeervolle kerstcadeaus van!

Gereserveerd?

Dankzij deze vriendelijke versie van de gereserveerd bordjes voel je je als gast toch welkom.

Legitimatie gevraagd? Wat een compliment!

Veel mensen kunnen het als vervelend of onnodig ervaren als er naar hun legitimatie wordt gevraagd en de reacties daarop zijn niet altijd even leuk voor de kassamedewerker. Maar eigenlijk is het een compliment! Je wordt jonger geschat dan dat je eruit ziet. De Vomar wilde dat graag benadrukken.

Buitengebruik of buiten gebruik?

Een hilarische actie van sportschool Gym Inn.

Zwemmen tijdens lekkage!

Bij deze Blokker in Amersfoort hadden ze last van lekkage. In plaats van een emmer neer te zetten, zag de Blokker een mooie kans om hun opblaaszwembad te demonstreren!

Lttr gstoln...

Dat is n lastig problm!

Een gezellig uitzicht op de bouwput

Gewoon etaleren die bouwput voor de deur.

Gratis biertje? Koop 'm zelf!

Na twee biertjes heb je toch niet meer door dat ze je eigenlijk afzetten..

Brillen om te stelen!

Bij Brilservice Velserbroek werd een ruit ingeslagen om hun brillen te bemachtigen. Dat is gelukkig niet gelukt, maar het gat moest wel gevuld worden. Dan maar met een originele reclameslogan.

Probeer de slechtste salade ooit!

Slechte reviews zijn vervelend, maar je kunt ze ook als een kans zien. En zo maakte de ondernemer van de slechte review een aandachttrekker. Wist je dat er op de binnenflap van onze Omdenkenboekjes ook slechte recensies staan? We geven ze graag een mooi plekje.

Ster in de ruit?

Nee, dat is onze Michelinster!

Ongeduldige klant?

Sommige mensen kunnen niet wachten tot de winkel open gaat.

De goedkoopste tijdens Pinksteren

En daar is niets aan gelogen!

Alsjeblieft?

Op deze manier verdient de ondernemer meer geld als klanten onbeschoft zijn en scheelt het de klant geld als zij vriendelijk zijn. Wil de ondernemer nu liever geld verdienen of alsjeblieft horen? Hoe dan ook een win-winsituatie!

Bedankt voor de tips!

Een foto gezien die jij heb getipt? Dat kan. We hebben namelijk een selectie gemaakt van jullie inzendingen. Bedankt voor het delen. 

Blijf ons video's, foto's of andere tips sturen. Dat vinden we ontzettend leuk!

0 reacties
Omdenken bij jouw organisatie?
Dat kan!
Bekijk de mogelijkheden
Elena Laming
25-02-2018

Eigen omdenkverhaal? Denk mee! We zijn altijd op zoek naar mooie staaltjes omdenkerij.

Je hoeft niet te doen wat je leuk vindt om leuk te vinden wat je doet.