Boek ons

Berthold geeft antwoord: niet-betalende bezoekers

24-03-2015

Hoe kun je omgaan met mensen die voor jou wenselijk gedrag niet vertonen? In dit geval gaat het om bezoekers die niet willen betalen voor parkeren. De tip van Berthold: werk samen met de ogenschijnlijke vijand.

Een tijdje terug hebben we een aantal filmpjes gedeeld waarin Berthold antwoord gaf op veelgestelde vragen over omdenken. Jullie bleken nog veel meer vragen te hebben, dus organiseerden wij op 20 november 2014 in het Spoorwegmuseum een sessie waarbij jullie vragen konden stellen. Deze vragen en de antwoorden hebben we uiteraard opgenomen en delen we hier met jullie. Vanaf nu zal er iedere dinsdag een filmpje op onze website verschijnen. Veel kijkplezier!

Alle filmpjes die tot nu toe in deze serie zijn verschenen vind je hier.

3 reacties
Omdenken bij jouw organisatie?
Dat kan!
Bekijk de mogelijkheden
24-03-2015

Eigen omdenkverhaal? Denk mee! We zijn altijd op zoek naar mooie staaltjes omdenkerij.

Reageren onder dit verhaal kan helaas niet meer, maar we horen graag wat je wilt vertellen via contact@omdenken.nl.
c
charlesheidsieck
25-03-2015
Aan dit antwoord heeft niemand iets, dit was een niets antwoord "zeg maar"(om het in termen van de verteller te zeggen) waar absoluut geen continuïteit van te verwachten is.
e
erik slagt
25-03-2015
dank voor je heldere uiteenzetting, Berthold. WIJ kunnen niet genoeg benadrukken dat er geen ZIJ bestaat omdat we allemaal WIJ zijn (bewoners van deze planeet). het probleem is vaak dat er al in een vroeg stadium een wij/zij-tegenstelling ontstaat en dat we dan voorwaarts willen ( gedreven ons doel willen bereiken) terwijl de oplossing ligt in een stap terug doen om die tegenstelling weg te nemen.
J
Jan
25-03-2015
Het probleem is nog even geparkeerd? ;-)