Omdenklezing

Een inwijding in het omdenken door Berthold Gunster. Verrassend, hilarisch én inhoudelijk.

30 tot 75 minuten
vanaf 100 personen
De zoektocht naar de waarheid is waardevoller dan het in het bezit zijn ervan.
Albert Einstein

Lezing over Omdenken

Voor sommigen is het glas half vol, voor anderen half leeg. Omdenken gaat uit van een derde positie. Waar is de kraan?

In een inspirerende en energieke lezing gaat bestsellerauteur én omdenkfilosoof Berthold Gunster in op het transformeren van problemen tot nieuwe mogelijkheden. De techniek waarmee je dit doet, is het ‘omdenken’. Gunster schreef er inmiddels een aantal succesvolle boeken over, waaronder ‘Huh?! – De techniek van het omdenken’ en ‘Ja-maar wat als alles lukt’. Omdenken kan op alle facetten van het leven worden toegepast.

De lezing is geschikt voor elke organisatie die wil dat haar mensen op een pro-actieve manier tegen zichzelf, elkaar en de organisatie aan (gaan) kijken. De inhoud van de lezing wordt deels of mede bepaald door de actualiteit en de wensen van u als opdrachtgever.

De Omdenklezing kan ingezet worden als inspirerende aftrap of versneller van een cultuur- of veranderingstraject, als (feestelijke) afronding van bijvoorbeeld een reorganisatietraject, maar natuurlijk ook als op zichzelf staande bijeenkomst.

De lezing is daarnaast uitermate geschikt als start, onderbreking of slot van een symposium of conferentie. Ook sluit de lezing aan op de behoefte van organisaties en bedrijven die graag Berthold Gunster zélf, de grondlegger van het omdenken, aan het woord willen zien en horen.

Lezing over Lastige kinderen

Gebaseerd op het boek ‘Lastige kinderen? Heb jij even geluk’ van Berthold Gunster.

Eind 2012 verscheen Berthold Gunster ’s inmiddels zesde boek, getiteld ‘Lastige kinderen? Heb jij even geluk.’ Het boek gaat over het omdenken van ogenschijnlijk lastig gedrag in opvoeding en onderwijs. Speciaal voor het onderwijs heeft Berthold Gunster naar aanleiding van dit boek een lezing samengesteld.

De lezing is geschikt voor leerkrachten, docenten en onderwijzend personeel van primair tot universitair onderwijs.

In zijn verhaal gaat Berthold Gunster in op de vraag hoe het onderwijs ogenschijnlijk destructief gedrag van leerlingen en studenten kan ‘omdenken’ tot constructief gedrag.

Wat zijn de effecten van de lezing voor uw organisatie?

  • Er ontstaat collectief meer ruimte en begrip voor lastig gedrag
  • Sluimerende talenten zullen sneller opgemerkt worden
  • Er ontstaat een positieve en constructieve atmosfeer rond ‘probleemgedrag’
  • Er ontstaat ruimte om op een fundamenteel andere manier naar leren te kijken
  • Ouders zullen niet langer als vijand, maar vooral als bondgenoot gezien worden


De lezing is, zoals alle programma’s van Omdenken, uiterst inspirerend, ontroerend en ontregelend. Nog nooit was leren zo aangenaam…

Onze programma’s zijn zorgvuldig samengesteld en op zo’n manier ontwikkeld, dat ze voor iedere doelgroep geschikt zijn.

Voor meer informatie kun je contact met ons opnemen via info@omdenken.nl of +31(0)30-2334062.

“100% aansluiting”

Goede `lezing` van Berthold van Gunster zelf. Onze doelgroep 90% mannen, waarvan geldt tijd is geld, dus geen pietpraat waren laaiend enthousiast. Het was een interactieve sessie, waarbij de bezoekers op een andere ludieke wijze, anders dan de denkwijze van een handelsman, leerden hoe ze kunnen denken in kansen en mogelijkheden. De verwachting bij ons was dat het 50-50% was dat het zou aanslaan bij onze doelgroep, maar dit sloot 100% aan. In 1 woord Geweldig! Het was echt een groot succes. Allen vroegen om de give-away die we van Ja-Maar hadden gekregen. Dus zeker een aanrader!

Unit4

Dit vind je misschien ook interessant