zakelijk

Omdenken bij jouw organisatie? Dat kan!

Boek ons

Paroolontbijtje

12-06-2015

Het is een ontzettende dooddoener die je te vaak hoort: "iedere klacht is een kans!" Het is zeker een vorm van omdenken, maar van dat soort holle frasen worden wij ook niet blij. Een klacht is gewoon irritant. Vervelend voor de klant en voor jou als bedrijf. Al helemaal als die klacht geuit wordt door een journalist van het Parool. In de krant. En jouw horecagelegenheid in een vernietigende recensie slechts twee sterren krijgt.

Paroolontbijtje

Maar er zit wel een kern van waarheid in. Je kunt zo'n recensie beter gebruiken om een nieuwe mogelijkheid te creëren dan proberen hem angstvallig te verbergen. Of erger nog: de discussie aangaan. Gelukkig hadden ze dat bij Bagels & Beans ook door. Bovenstaande was voor hen aanleiding om een nieuw product te lanceren: het Paroolontbijtje!

paroolontbijtje

Op hun Facebook pagina schrijven ze:

"Bagels & Beans Presenteert 'HET PAROOLONTBIJTJE'

Hadden we eindelijk weer eens een keertje man in de zaak, bleek het een journalist. Van Het Parool. En hij kwam niet eens voor z’n plezier, maar omdat hij een recensie moest schrijven. En die was niet positief. Sterker nog, dat stukje is zo zuur dat wij je adviseren om eerst wat maagtabletten te nemen voordat je het gaat lezen. Maar ja, weten wij veel. Hij is natuurlijk een professional. Misschien heeft ie ook wel gelijk.

Dus dachten we: Als we het nu eens vragen aan iemand die er zeker écht verstand van heeft. Wiens mening voor ons echt belangrijk is. Wie dat is? Jij natuurlijk!

Laat ons weten wat jij vindt van het 'Paroolontbijtje' en schrijf een recensie onder deze post als comment. Dat zijn namelijk de meningen waar we écht benieuwd naar zijn.

De 5 leukste recensies krijgen 1 gratis Paroolontbijtje! Wij maken de winnaars op vrijdag 12 juni bekend."

Een fantastische reactie. Het leverde ze uiteindelijk een heleboel positieve aandacht op. Ze krijgen de kans om een aantal van hun producten onder de aandacht te brengen en ook nog marktonderzoek te doen onder hun trouwe klanten. Zoals Maaike op de Facebook pagina van Bagels & Beans al zegt: Omdenken pur sang!

paroolontbijtje

Bedankt voor de tip Melde & Janpaul!

Nelleke Poorthuis
12-06-2015
Omdenken bij jouw organisatie?
Dat kan!
Bekijk de mogelijkheden