Boek ons

Aangeboden: tijdelijke functie communicatie, marketing en social media

01-11-2021

Update: we hebben inmiddels iemand gevonden! Reageren heeft dus geen zin meer.

Vanwege een zwangerschapsverlof van één van onze medewerkers, zijn wij op zoek naar iemand die tijdelijk ons team komt versterken op het gebied van communicatie, marketing en social media. Nu kunnen we lekker omdenkerig hier een heel originele en out-of-the-box vacaturetekst schrijven, maar we hebben liever dat jij heel duidelijk weet wat wij zoeken én wat wij jou te bieden hebben. Daar zijn vacatures nou eenmaal erg geschikt voor. Dus we hebben het hieronder allemaal op een rij gezet. Lees snel verder om erachter te komen of jij bent wie wij zoeken.

Wat hebben wij jou te bieden?

We werken bij Omdenken hard om alle omdenkers-out-there iedere dag te verrassen en vermaken met nieuwe content. Via onze website, podcasts, Facebook, Twitter, LinkedIn, nieuwsbrieven, YouTube, Instagram. We zijn overal. Als medewerker communicatie, marketing en social media houd jij je bezig met deze platformen en de content die we daar delen.

Daarnaast toeren we door het hele land met een theatershow en houden we enorm van volle zalen. Ook geven we sinds begin dit jaar als uitgeverij onze eigen boeken uit. Samen met de rest van het team bedenk je (content)marketingacties om die voorstellingen uit te verkopen en onze boeken onder de ogen van zo veel mogelijk lezers te krijgen.

Wat we te bieden hebben is dus een interessante tijdelijke functie waarbij je bezig bent met online communicatie, social media, marketing en het bouwen aan een merk. Je mag meteen aan de slag met de miljoenen volgers die we online hebben en staan open voor al jouw creatieve ideeën over content. Je werkt nauw samen met de andere medewerker communicatie, marketing en social media, zij is jouw directe collega. Maar we zijn een klein en informeel bedrijf dus je werkt uiteindelijk met iedereen samen en leert alle andere medewerkers van Omdenken goed kennen.

Een greep uit de taken die bij de functie horen:

  • Community management op Twitter, Facebook, Instagram en LinkedIn
  • Artikelen schrijven voor onze website
  • Schrijven en samenstellen van nieuwsbrieven
  • Contentplanning voor social media maken
  • Maken en editen van video's
  • Maken van andere content voor onze social media kanalen, zoals quotes en afbeeldingen
  • Meedenken over nieuwe content en de online strategie
  • Marketingacties bedenken rondom theatershow, boeken en overige producten


Wat zoeken we?

Hieronder vind je een lijstje met de eigenschappen van de voor ons ideale collega. Zie ze als een leidraad om te kijken of deze functie bij jou past. Aantal uren, wanneer je precies begint, welke dagen je werkt en wanneer de functie eindigt; over al dat soort praktische zaken kunnen we het nog hebben. We richten ons nu op starten rondom 17 januari 2022 en ergens eind mei is onze collega waarschijnlijk weer terug van haar zwangerschapsverlof. Maar zoals gezegd: dit alles in overleg. En zo'n baby laat zich ook lastig plannen.

  • Je bent iemand die veel initiatief neemt en zelfstandig kan werken
  • Je volgt de ontwikkelingen in de wereld van social media op de voet
  • Je hebt een opleiding in de richting van communicatie, marketing of iets vergelijkbaars afgerond
  • Je bent ongeveer vanaf half januari tot eind mei beschikbaar voor 32 uur per week
  • Je hebt ervaring in een functie op het gebeid van social media, communicatie en/of marketing
  • Je kunt goed schrijven
  • Je bent niet allergisch voor honden, want er lopen er hier op kantoor regelmatig twee rond
  • Je woont in Utrecht

Over dat laatste punt krijgen we regelmatig vragen. Met het oog op duurzaamheid en vooral niet willen bijdragen aan het mobiliteitsprobleem in Nederland, nemen wij als werkgever onze verantwoordelijkheid en nemen we het liefst mensen aan uit Utrecht. We merken aan onze medewerkers ook dat iedere dag binnen 15 minuten op je werk zijn, gelukkig maakt. We zijn er van overtuigd dat we in een stad met ruim 350.000 inwoners een geschikte collega kunnen vinden, dus bij gelijke geschiktheid gaat de voorkeur uit naar iemand uit Utrecht.

Wij bieden uiteraard een prima salaris en hebben zeer goede secundaire arbeidsvoorwaarden: een fijne werkplek aan de Oudegracht, lekkere lunch, eenmaal per week een massage, onbeperkt verlof en flexibele werktijden.

Reageren

Lijkt deze functie jou wel wat? Stuur dan voor maandag 15 november jouw CV en een korte motivatie naar nelleke@omdenken.nl. Mochten we je op basis daarvan uit willen nodigen voor een gesprek, dan hoor je dat snel van ons.

Update: we hebben inmiddels iemand gevonden! Reageren heeft dus geen zin meer.

Omdenken bij jouw organisatie?
Dat kan!
Bekijk de mogelijkheden
Nelleke Poorthuis
01-11-2021