zakelijk

Omdenken bij jouw organisatie? Dat kan!

Boek ons

Krasjeskorting

26-10-2025

Stel je voor. Je verkoopt fietsen. Tijdens het transport van 2.500 van die fietsen gaat er iets mis en ze raken beschadigd. Balen! Een groot probleem. Wat nu? Bij de pakken neerzitten? Je verlies nemen? Hopen dat je klanten het niet zien? Nee. Omdenken. Dat is wat de mensen van Stella deden. Hun fout etaleren en er een nieuwe mogelijkheid van maken: krasjeskorting!

Krasjeskorting 2 bijgesneden

Hoe meer krasjes, hoe meer korting

In de plaatselijke krant plaatste directeur Meindert Deen een opvallende advertentie met de volgende tekst:

Een kras op mijn fietshart

Dat ons dat nou moet overkomen!

Tijdens het transport van 2500 fietsen naar onze magazijnen is er kleine transportschade ontstaan. Een krasje hier, een krasje daar. Dat doet pijn als je gewend bent 100 procent perfecte elektrische fietsen af te leveren.

‘Wat zeur je nou, ze zijn perfect, ik kan geen krasje vinden,’ zei mijn vrouw. Tja. Ze zijn ook perfect, er is niets mis mee. Zelfde kwaliteit. Zelfde garantie. Zelfde fietsen die twee keer de AD Fietstest hebben gewonnen en door de ANWB tot Beste Koop zijn uitgeroepen.

Maar ik zie vooral die krasjes. Noem het beroepsdeformatie, ik lig er wakker van. Daarom hebben we iets bedacht: Krasjeskorting. Op maar liefst 2500 gloednieuwe elektrische fietsen geven we kortingen tot 40 procent! Hoe meer krasjes, hoe hoger de korting.

We zijn letterlijk met een loep langs alle fietsen gelopen en laten u volledig zien waar die krasjes zitten. Grote kans dat u het niet ziet als we u er niet op hadden gewezen, maar hé, zo doen we geen zaken bij Stella. We leveren u de beste fiets met de beste service zolang u erop fietst. Daar kunt u op vertrouwen.

Kom van 4 oktober tot en met 1 november langs op de vestiging bij jou in de buurt en profiteer van onze Krasjeskorting. En het gaat snel, dus wees er snel bij!

Hartelijke groet,

Meindert Deen

Begrip

De actie is een succes, laat commercieel directeur Maurits Burger ons weten: "Hij slaat echt goed aan: mensen hebben er begrip voor en grijpen deze geweldige kans op korting met beide handen aan. Een geluk bij een ongeluk, zullen we maar zeggen!"

Bedankt voor de tip Esther Moek!

20250925 101457 kleiner

Welke omdenkstrategie is dit?

De strategie van het etaleren

Dit is een mooi voorbeeld van de strategie van het etaleren uit het boek 'Huh?! - de techniek van het omdenken'. Iets vervelends wegstoppen, maakt het vaak alleen maar erger. Toon bewust wat je normaal gesproken juist wil verbergen. En speel, vergroot, overdrijf en overdrijf wat extra.

Stella koos er niet voor om de fietsen af te schrijven of de krasjes te verbergen. In tegendeel. Ze gingen paginagroot in de krant met hun billen bloot. Mét een groot voordeel voor hun klanten: want hoe meer krasjes, hoe meer korting!

meer lezen
3 D Huh

Iedere zondag in jouw mailbox?

Wil je geen enkele moeite hoeven doen om ieder week ons omdenkverhaal te lezen? Schrijf je dan nu in voor onze nieuwsbrief en je vindt iedere zondagochtend een grappig, creatief of inspirerend verhaal in jouw mailbox.

Heb jij ook een omdenkverhaal?

Iedere zondag lees je op deze website een Omdenkverhaal. Kom je zelf zo'n verhaal tegen? Bijvoorbeeld in de krant, op je werk, thuis of online. Of heb je zelf iets omgedacht dat perfect past tussen alle Omdenkverhalen op deze website? Laat het ons dan vooral weten, want we zijn altijd op zoek naar fraaie voorbeelden. Mail jouw verhaal of tip naar contact@omdenken.nl. Dank je wel!

Nelleke Poorthuis
26-10-2025
Omdenken bij jouw organisatie?
Dat kan!
Bekijk de mogelijkheden